16 Mart 2012 Cuma

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE & SOSİSLİ MİNİK PİZZALAR

Herkese günaydın efenim ;)) Sabah Kaan'ım uyanır uyanmaz: 'Anneciğim dün gece rüyamda kocaman bir çikolatalı kurabiye gördüm. O kadar büyüktü ki yedim yedim bitmedi. Lütfen bana bugün dünyanın en büyük çikolatalı kurabiyesini yapar mısın' dedi.  Canım oğlumun canı, çikolatalı kurabiye istermişte ben yapmaz mıyım hiç . :)) O'nun için herşeyi yaparım :)))  Hatta dünyanın en büyük çikolatalı kurabiyesini  bile :)) Acaba Guinness Rekorlar kitabında dünyanın en büyük kurabiyesi var mıdır? Bir araştırayım hemen :))


DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE


Malzemeler:



  • 1 su bardağı esmer şeker
  • 120 gram oda ısısında yumuşatılmış tereyağı
  • 1 yumurta
  • 225 gr. un
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 1 paket vanilya
Hazırlanışı:

  1. Esmer şeker ve tereyağını derin bir kapta mikser yardımı ile krema kıvamına gelene kadar yaklaşık 8-10 dakika çırpın.
  2. Yumurtayı ekleyip mikser ile tekrar çırpın.
  3. Unu, karbonatı ve vanilyayı ekleyip tekrar karıstırın.
  4. Damla çikolatayı ilave edip ele yapışan bir hamur haline getirin.
  5. Elinize ceviz büyüklüğünde bezeler koparıp yağlı kağıt serilmiş tepsye dizin.
  6. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 15 dakika pişirin.
  7. Soğuduktan sonra tepsiden alıp servis yapın.


Efenim düşündüm de oğluma supriz yapıp, kurabiyenin yanına onun en sevdiklerinden olan sosisli minik pizzalardan  da yapayım ... Aşağıda ki tarif orjinal tariftir. Tarifi Stella usülü yapmak istiyorsanız iç malzemenin hepsini derin bir kapta karıştırıp, üzerine 1çay kaşığının ucuyla, karabiber, kimyon, kişniş, kekik  ve cok az da toz zencefil ekleyip karıştırmanız yeterli olacaktır. Afiyet bal şeker olsun :)   









SOSİSLİ MİNİK PİZZALAR

Malzemeler:
  • 3 su bardağı un
  • ½ çay bardağı Ayçiçek yağı
  • 1 paket kuru maya
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı  kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı tozşeker
  • 1 su bardağı su
Üzeri için:
  • 10 kiraz domates
  • 2 sosis
  • 100 gr. Kaşar peyniri
Hazırlanışı:
  1. Unu eleyerek bir kaba alın. Ortasını havuz şeklinde açıp , yumurtanın akı, Ayçiçek yağı, tuz ve toz şekeri ilave edin.
  2.  Mayayı az miktarda ılık su ile eritip ekleyin ve yoğurun. Mayalanması için biraz bekletin.
  3.  Hamuru ceviz büyüklüğünde parçalara ayırın. Elinizde yuvarlaklar hazırlayıp, ortalarını hafifçe bastırarak çukurlar oluşturun.
  4. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Kenarlarına fırça yardımıyla yumurtanın sarısını sürün.
  5. Üzeri için domatesleri ortadan ikiye bölün. Sosisleri halka halka doğrayın. Kaşar peynirini rendeleyin
  6.  Çukurların üzerine sırasıyla domates, sosis ve kaşar peynirlerini yerleştirin. 30 dakika tepside mayalanmaya bırakın.
  7. 200 derecede 15-20 dakika pişirin.





Beğeni ve paylaşımlarınızı bekliyoruz:

3 yorum:

  1. Arkadaşım, dün gece ben de rüyamda koskocaman bir pasta görmüştüm:)))

    YanıtlaSil
  2. Sizin içinde kocaman bir pasta yapayım o zaman efendim :)) bu arada ltfn isminizi bahşeder misiniz:)

    YanıtlaSil
  3. Bu yapılanlardan yemiş birisi olarak, ellerinize sağlık diyorum efenim :)

    YanıtlaSil