15 Mart 2012 Perşembe

MALATYA KÖFTESİ , NAMI DİĞER BULGUR KEBABI

Geçen hafta yakın arkadaşlarımdan Ceyda'ya sabah kahvesi içmeye gittim. Uzun zamandır görüşmediğimiz için laf lafı açtı derken bir kahve için gittiğim arkadaşımda bir de baktım öğle yemeği sofrasındayız. Ceyda'mın hazırladığı enfes sofrada tanıştım Malatya Köftesi'yle. Tabii durur muyum hemen tarifini aldım :) O gün bugündür yapacağım , ama bugüne kısmetmiş :)) Aşağıda Ceyda'nın tarifini (yani orjinal tarifi) bulabilirsiniz. Eğer bu köfteyi/kebabı Stella usulü hazırlamak isterseniz içerisine 1çorba kaşığı acı biber salçası (bu miktarı sevdiğiniz acı miktarına göre çoğaltıp azaltabilirsiniz.), 1 çay kaşığı kimyon, 1 çay kaşığı kişniş, 1/2 çay kaşığı garam masala ekleyebilirsiniz .  :)



Malzemeler:
  • 2 su bardağı bulgur
  • 500 gr.yağsız kıyma
  • 1 orta boy rendelenmiş soğan
  • 1 yumurta
  • karabiber, tuz
Kızartmak için;
  • 2 yumurta
  • Zeytinyağı

Hazırlanışı:

  1.  Bulguru, kıymayı, rende soğanı, karabiber ve tuzu bir yoğurma kabına alın.
  2. 8-10 dakika kadar yoğurun, daha sonra içine azar azar su ilave ederek yoğurmaya devam edin.
  3. Köfte hamurunuzun iyice birbirine geçmesi ve macun gibi olması gerekir. bu kıvamı buluncaya kadar yoğurmaya devam edin. Yoğurma işleminin sonuna doğru yumurtayı kırıp karışana kadar tekrar yoğurun.
  4. Hamurdan cevizden biraz  büyük parçalar alıp, yuvarlayın ve avucunuzun içinde bastırarak yassı bir şekil verinç
  5. Kaynamakta olan tuzlu suya köfteleri atın ve  hafif haşlayın.
  6. Sudan çıkarıp soğumaya bırakın.
  7. Soğuyan köfteleri hafif çırpılmış yumurtaya iki yönlü bulayarak kızgın yağda kızartın.
Not:  Ben köfteyi kendi usülüme göre hazırladım. Yanında turşu (pancar, lahana ve jalopena biberi) ve baharatlı yoğurt sos ile servis yaptım.



Beğeni ve paylaşımlarınızı bekliyoruz:

0 yorum:

Yorum Gönder